5 kilo afvalllen

Snel 5 kilo afvallen? Klik hier voor 10 gratis tips en heerlijke recepten!

Jij wilt graag snel 5 kilo afvallen? Maar het lukt jouw maar niet om dit te realiseren? Op deze pagina vind je 10 tips waardoor jij snel 5 kilo kunt gaan afvallen.

Hierdoor zal dat eeuwige kleine buikje net even wat strakker gaan worden in de toekomst. Wie wil dat nou niet?

Verder krijg je te lezen wat verschillende voeding met je lichaam doet. Ook geven wij jouw gratis recepten waarmee je direct kunt gaan beginnen met je afslank project.

Snel 5 kilo afvallen

 

Je ziet het regelmatig, de onwijs fitte lichamen die regelmatig op de televisie voorbij komen.

Nu zijn deze enorm fitte lichamen vaak heel veel werk en moet je hier 24/7 mee bezig zijn.

Maar een iets wat fitter lichaam voor de komende zomer zou toch iedereen wel willen?

Daarom geef ik je 10 tips om snel dat buikje weg te werken door middel van 5 kilo afvallen.

Tip 1: vervang tussendoortjes

De heerlijke zoete en vette snacks zoals de chocoladerepen of heerlijke winegums. Dit zijn maar twee voorbeelden van de vele tussendoortjes die mensen tussen de maaltijden door snel even tot zich nemen. Vaak kunnen deze kleine dingen al voor grote veranderingen in je gewicht zorgen. Denk jij dat je deze weg kunt laten uit jouw voedingspatroon, dat kan. Je kunt ze ook vervangen door verantwoorde koolhydraatarme snacks zoals snoeptomaatjes, plakjes worst, of rauwe groente. Dit is al een eerste grote stap voor het snel 5 kilo afvallen.

Tip 2: Bewust worden

Vaak weet je niet eens meer van alles wat je eet of dit gezond of ongezond is. Het is belangrijk om je meer te gaan verdiepen in de dingen die je dagelijks allemaal eet. Je zult er van versteld staan wat voor ongezonde producten je dagelijks naar binnen werkt. Want in heel veel producten zijn tegenwoordig vele suikers toegevoegd. Dit zijn directe koolhydraten die zorgen voor extra energie in je lichaam. Verbrandt jij deze energie niet met sporten? Dan wordt deze energie omgezet in vetten, en dat wil je nu net voorkomen. Bezoek eens deze pagina, hier zul je meer te weten komen over het welke producten goed voor jouw zijn.

Tip 3: Eet met mate

Dit zul je zelf waarschijnlijk ook wel weten. Van te veel eten word je simpelweg gewoon zwaarder. Toch is het belangrijk om tijdens het eten je eetgedrag iets te matigen. Ook al is het nog zo lekker. luister naar je lichaam en eet desnoods iets rustiger. Je eten heeft namelijk ongeveer een kwartiertje nodig om te landen.

Tip 4: Begin met bewegen5 kilo afvallen

Sporten is hartstikke gezonde voor het lichaam, kan erg leuk zijn en uiteraard kan je er flink van gaan afvallen. Zoek samen met een maatje een sport uit wat jullie leuk lijkt. Begin met een of twee keer per week met sporten en je zult direct al resultaat gaan boeken.

Uiteraard kun je ook gezellig gaan wandelen. Dit is erg goed voor de vetverbranding en is bovendien nog heel erg gezellig met een wandelmaatje/ vriend(in).

Tip 5: Probeer een dieet

Diëten hoeft echt niet enorm zwaar te zijn waarbij je verschrikkelijk honger moet gaan lijden. Tegenwoordig kunnen zij juist jouw hongergevoel wegnemen doordat zij gebruik maken van een uitgebalanceerd voedingsprogramma. Verder kan een dieet ook nog zorgen voor dat extra duwtje in de rug wat jij nou precies nodig heb. Een voorbeeld hiervan is koolhydraatarm 50 dagen programma. Dit heb ik zelf ook gebruikt en daar heb ik erg goede ervaringen mee. Zo beschik je hiermee over een online coach die jouw van advies voorziet. Zo kun je bijvoorbeeld ook persoonlijk doelen instellen zoals: 5 kilo afvallen in …. weken.

Tip 6: Let op de koolhydraten

Meeste mensen hebben zo’n 150 tot 200 gram koolhydraten nodig om op gewicht te blijven. Bekijk nu eens jouw dagelijkse gebruik van koolhydraten voldoet dat hier aan? Om langzaam te kunnen afvallen kun je 100 tot 150 koolhydraten per dag toe passen. Voor het normaal afvallen zijn dit er 75 tot 100 gram. Wil jij snel afvallen? dan zul jij 50 tot en met 70 gram koolhydraten per dag moeten gaan eten.

Vooral de laatste manier van afvallen is wel een erg zware manier in je eentje. Waarschijnlijk zul je veel honger hebben. Pas dit dan ook maximaal een weekje toe is mijn advies.

Tip 7: Hongergevoel vermijden

Het is natuurlijk belangrijk dat je niet constant last hebt van een vreselijk honger gevoel. Hiermee zul je namelijk veel sneller in de verleiding komen om iets ongezonds te pakken. Het gebruik van eiwitten kan dit hongergevoel goed tegen gaan. Een ontbijtje met Franse kwark, een appeltje en een handje vol noten biedt goede uitkomst. Door het beginnen met een stevig koolhydraatarm ontbijt heb je minder last van een hongergevoel. Hierdoor is het 5 kilo afvallen een stuk makkelijker.

Tip 8: Vervang je drankjes

Iets wat naar mijn idee makkelijk is aan te passen, is het het gebruik van drankjes verminderen. Bijna alle koolzuurhoudende dranken bevatten gigantisch veel suikers. Door deze dranken te vervangen met water kun je al vrij eenvoudig grote winst boeken. Want met het drinken van zoveel suikers kun je niet 5 kilo afvallen.

Ook het drinken van vruchtensappen is niet bevordelijk voor je suikergehalte. Verwijder deze dan ook direct uit je dagelijkse gewoontes. Deze zijn, zoals vaak beweerd wordt, niet gezond en bevatten gigantisch veel suikers.

Tip 9: Overtuig anderen

Sporten is veel gezelliger met sportmaatjes maar ook afvallen kan veel makkelijker worden wanneer je dit doet met anderen. Je kunt elkaar namelijk opbeuren wanneer je het even niet ziet zitten waardoor je veel makkelijker je doel (5 kilo afvallen) kunt bereiken. En wanneer je het resultaat van elkaar ziet, wordt je natuurlijk nog gemotiveerder om het resultaat te bereiken.

Tip 10: Dagelijks bewegen

Alle kleine dingen kun jouw uiteindelijk helpen voor het 5 kilo afvallen en om op gewicht te blijven. Probeer daarom eens de fiets de pakken in plaats van de auto. Is je werk of het treinstation op korte afstand? Vertrek eens wat eerder en ga er lopend op uit. Je zult merken dat direct frisser op je werk zult gaan verschijnen met deze dagelijkse beweging.

50 gratis recepten

Om jouw nog wat extra te gaan helpen met het 5 kilo afvallen wil ik je alvast 12 gratis recepten meegeven.

Deze heerlijke recepten zijn koolhydraatarm en dus helemaal geschikt voor het 5 kilo afvallen doel.

Bovendien zijn deze recepten stuk voor stuk makkelijk te bereiden, ideaal toch?

Ik vind van wel!

Klik hier om je fit te gaan voelen en start met het koolhydraatarm 50 dagen programma>>

No Comments

    Leave a Comment