Afvallen buik? Klik hier voor 10 tips, advies en gratis recepten

Afvallen buik is iets wat de meeste mensen willen? Vooral in de zomer in je bikini of zwembroek is een fit lichaam wenselijk.

Op deze pagina vind je 10 tips, adviezen en gratis recepten voor het afvallen buik.

Met deze gratis recepten kun je vrijwel direct aan de slag met het diëten voor een fit lichaam.

Afvallen Buik

Afvallen buik

Een fit lichaam met bijbehorende strakke buik zoals bovenstaande foto is iets waar vele mensen van dromen.

Nou, dan is het nu de tijd om niet langer te blijven dromen maar over te gaan tot actie!

Zelf had ik er ook vaak moeite mee, mijn buikje was net even te groot maar afvallen stelde ik maar uit.

Nadat er jaren overheen waren gegaan ging ik uiteindelijk over tot actie.

Nou, dat had ik veel eerder moeten doen.

Zonder schaamte over het strand lopen maar met trots is het gevolg.

En wie wil dat nou niet?

Ik geef je alvast 8 tips uit eigen praktijk ervaring.

Bovendien kun je via de link ook nog gratis 50 koolhydraatarme recepten te verkrijgen voor het afvallen buik.
Hierdoor kun je direct gaan beginnen met een koolhydraatarm dieet en gaan voor het gewenste resultaat.

Tip 1: Stel niet uit

Eerste belangrijke tip is om het afvallen buik niet te gaan uitstellen.

Vroeg of laat moet het er toch een keer van gaan komen en dan kun je het beter maar nu gaan doen.

Hierdoor zal je uiteindelijk langer plezier gaan ervaren van een fit lichaam.

En leuk gaat het afvallen echt nooit worden.

Dus mijn tip is, begin nu, dan heb je er komende zomer nog profijt van. 🙂

Tip 2: Eet Koolhydraatarm

Zoals de naam van deze website waarschijnlijk al doet vermoeden geloof ik in het afvallen middels een koolhydraatarm dieet.

Natuurlijk zijn er ook andere belangrijke voedingsstoffen die je meer of minder moet gaan nemen maar dit vormt een goede basis.

Door het koolhydraatarm eten zal je lichaam wat minder energie binnen krijgen dan wat je lichaam aan energie verbrandt.

Hierdoor zal je dus gaan afvallen.

Zonder koolhydraten gaan diëten vind ik echter onverantwoord en ongezond.

Je lichaam heeft ten slotte wel gewoon nog energie nodig.

Tip 3: Gezamenlijk Afvallen

Iets wat zeker goed zal gaan werken is wanneer je gezamenlijk gaat afvallen.

Dit kan bijvoorbeeld met je gezin, vrienden/ vriendinnen groep of een andere groep mensen die jouw kunnen motiveren.

Want dat is de essentie van het gezamenlijke afvallen.

Doordat je elkaar nauwlettend in de gaten zult gaan houden blijft iedereen goed scherp.

Ook blijf je beter gemotiveerd wanneer je het afvallen gezamenlijk met anderen doet, jij wilt tenslotte toch niet letterlijk de “afvaller” zijn?!

Uiteindelijk zal dit gezamenlijke afvallen het eindresultaat enkel ten goede komen.

Tip 4: Stevig Ontbijt

Veel mensen maken de vergissing wanneer zij denken het ontbijt te moeten gaan overslaan voor het afvallen buik.

Dit is echter pure onzin!

Sterker nog, ontbijten bevorderd de stofwisseling in je lichaam waardoor het eten sneller verteerd kan worden.

Bovendien zal je bij een stevig ontbijt minder snel in de verleiding gaan komen voor een ongezond tussendoortje.

Zorg uiteraard wel voor een gezond en uitgebalanceerd ontbijt met eiwitten, gezonde vetten en langzame (goede) koolhydraten.

Een goed ontbijt zal het afvallen buik dus enkel maar gaan bevorderen.

Tip 5: Vermijd Suikers

Waarschijnlijk heb je dit al eens eerder gehoord maar misschien wil je het liever niet weten.

Nou, wen er maar aan want het gebruik van suikers horen niet bij een gezonde levensstijl.

Suikers bevatten veel koolhydraten en dus indirect ook vetten.

Natuurlijke suikers zoals fruit kun je natuurlijk nog steeds wel gaan gebruiken.

Probeer echter de toegevoegde suikers zoveel mogelijk te gaan vermijden. (en dat zijn er heel veel)

Afvallen buik

Bovenstaand plaatje laat het bijvoorbeeld zien voor hagelslag, je weet dat er wel veel suikers in zitten natuurlijk.

Maar ook dit? Maar liefst 72 gram suikers per 100 gram hagelslag!

Het zoveel mogelijk weglaten van toegevoegde suikers zal dus uiteindelijk sneller zorgen voor het afvallen buik.

Tip 6: Eet Eiwitten

Een hongerig gevoel tijdens het dieet is iets wat niemand wilt.

Hierdoor kom je namelijk sneller in de verleiding voor het eten van dingen die helemaal niet goed zijn voor het afvallen buik.

Oplossing hiervoor is om voldoende gebruik te maken van eiwitten.

Eiwitten zorgen namelijk snel voor een honger stillend gevoel en is dus ideaal om wat meer in je dagelijkse eetpatroon te gaan verwerken.

Producten die veel eiwitten bevatten zijn veel zuivelproducten zoals kwark maar ook vele noten zoals cashewnoten bevatten veel eiwitten.

Tip 7: Haal Geen Ongezonde Producten in Huis

Wat je niet in huis hebt kun je ook niet gaan eten, zo simpel is het.

Haal de slechte dingen waarvan je weet dat je hier toch niet van af kunt blijven dan ook niet in huis.

Dan kom je toch niet in de verleiding om op een zwak moment toe te slaan naar deze ongezonde producten.

En vaak mis je de producten niet eens wanneer je deze niet in huis hebt.

Tip 8: Begin met Bewegen

Roep je bewegen denk je aan sporten en denk je aan sporten denk je misschien bah.

Voor de mensen die niet zo van het sporten houden zijn er nog tal van andere oplossingen om toch aan voldoende beweging te komen.

Heb je een hond? Maak dagelijks een grote wandeling, vind je hond ook net zo fijn natuurlijk.

Daarnaast kun je ook wekelijks een rondje gaan lopen met vrienden, familie of andere kennissen. Vaak ook nog erg gezellig.

Pak voortaan eens de fiets in plaats van de auto, doe je direct ook nog iets aan het milieu.

Voldoende dagelijkse beweging zal uiteindelijk sneller voor het gewenste resultaat, namelijk afvallen buik, zorgen.

Tip 9: Wordt Bewust

Bewust worden van wat je precies eet.

Dit is essentieel voordat je gaat beginnen met het afvallen buik.

Zonder voldoende kennis van wat goed en slecht voor je is wordt het allemaal een stuk lastiger.

Uiteraard hoef je bij het volgen van een dieet niet per se verstand van het eten te hebben. Dit wordt namelijk allemaal al voor jou gedaan.

Maar toch, voor wanneer je zonder het dieet verder moet, is het handig om te weten wat goed en slecht voor je lichaam is.

Op deze pagina vind mijn  artikel over wat koolhydraten nou precies zijn.

Tip 10: Sla Niet Door

Zoals dat met alles in het leven is geldt dit ook voor het afvallen buik.

Ga stapje voor stapje te werk en sla niet meteen door.

Wanneer je in het begin vol fanatiek te werk gaat en ineens 5 keer in de week gaat sporten zal je lichaam van streek gaan raken.

Probeer alles stap voor stap op te bouwen, stap niet in een keer af van al het ongezonds maar bouw dit af.

Bijvoorbeeld van 2 keer in de week naar 1 keer in de week een ongezonde snack.

Op deze manier zal de kans van slagen op het afvallen buik veel groter worden.

20 Gratis Recepten

Zo, na deze 10 tips voor het afvallen buik ben jij er klaar voor om er tegen aan te gaan.

Nu is het natuurlijk wel fijn als je alvast wat recepten zou kunnen ontvangen waarmee je direct aan de slag kunt gaan.

Dat begrijp ik natuurlijk.

Daarom kun je 20 gratis recepten krijgen van ons.

Dit is een boek van het koolhydraatarm receptenbundel. Deze geven jou naast de heerlijke diëten ook belangrijke informatie over gezond eten. Iets wat vaak onderschat wordt maar wel belangrijk is.

Waar andere diëten dus te kort schieten, waardoor het mislukt, biedt dit boek jouw iets extra;s.

Ik wens je alvast succes met het afvallen buik en hopelijk tot een volgende keer!

Klik hier om 20 GRATIS koolhydraatarm recepten te ontvangen>>

No Comments

    Leave a Comment