Koolhydraatarm dieet weekmenu nodig? Klik hier voor tips en een gratis weekmenu!

Bent u van plan te gaan beginnen met een gezondere levensstijl? Wilt u gaan beginnen met afslanken? Dan is het handig om hier recepten voor te hebben. Op deze pagina vind jij daarom alvast een koolhydraatarm dieet weekmenu.

In dit koolhydraatarm dieet weekmenu vind je diverse heerlijke recepten die ook nog eens makkelijk te bereiden zijn.

Zo heb je geen excuus meer om niet meer te gaan beginnen met een gezondere levensstijl.

Waarom koolhydraatarm diëten?

Koolhydraatarm dieet weekmenu

Je kent het wel de zomer komt eraan en dan wil je toch nog wel even een paar kilootjes kwijt om in je zomerkleding te passen. Maar hoe raak je snel een aantal kilootjes kwijt?

Misschien is nu het eerste waar je aan denkt dat je moet gaan crash diëten. Hiermee verlies je inderdaad een aantal kilo’s maar vervolgens nemen de kilo’s in rap tempo weer toe.

Vaak ben je mentaal namelijk zo uitgeput tijdens het volgen van zo’n dieet dat je na afloopt weer geheel terugvalt. Verder pakt het de kern van het zwaarder worden ook niet aan, dit is vaak namelijk de onbewustzijn over wat gezond eten nu eigenlijk is.

Bovendien zijn deze crash diëten niet gezond. Je kunt bijvoorbeeld wel minder gaan eten waardoor je minder calorieën naar binnen krijgt maar je lichaam went hieraan en gaat in de spaarstand. Je lichaam verbrand daardoor minder calorieën.

Diëten stellen altijd voor om minder te gaan eten en je begrijpt dat dit op langere termijn niet gaat lukken. Essentiële voedingsstoffen worden achterwege gelaten waardoor je vaak ook laag in je energie komt te zitten.

Dit brengt naast een hoop fysieke klachten ook achteruitgang met zich mee op het geestelijk vlak.

Concentreren, nadenken en reflexen is zomaar een greep uit de grote hoeveelheid klachten die deze vormen van diëten met zich mee kunnen brengen.

Nu denk je misschien, dit is dan slecht, maar ik wel wel mijn kilo’s kwijt! Wat is dan wel een goede manier waarbij je effectief en op een gezonde/ verantwoorde kunt gaan afslanken?!

Allereerst is voorkomen uiteraard beter dan genezen. Wanneer jij je dus op het door jouw gewenste gewicht begeeft, behoudt dit dan.

Het aanleren van een normaal eetpatroon is hierbij een vereiste, maak gebruik van je eerder ontvangen recepten uit bijvoorbeeld het koolhydraatarm dieet weekmenu.

Informatie over gezond eten vind je verder op deze website, zoals over het ontbijt, de lunch en het diner.

Gratis koolhydraatarm dieet weekmenu

Omdat de website bezoekers van onze website waardevol voor ons zijn, willen wij u dan ook graag iets extra’s bieden.

Daarom hebben wij een gratis koolhydraatarm dieet weekmenu voor je klaargezet zodat je deze direct kunt gaan gebruiken.

Dus voordat je tot eventuele koop of iets dergelijke overgaat, kun je nu eerst gratis eens proberen of deze manier van diëten iets voor jou is.

koolhydraatarm dieet weekmenu

Deze koolhydraatarm dieet weekmenu recepten zijn een goede indicatie van hoe een dieet programma eruit zou kunnen zien.

Zelf heb ik gebruik gemaakt van het koolhydraatarm 50 dagen programma.

Helaas kan ik je deze recepten niet geven, maar met dit koolhydraatarm dieet weekmenu zoals hierboven weergegeven vind je een prima vervanger.

Is een koolhydraatarm dieet makkelijk vol te houden?

Een Koolhydraat arm dieet  is voor een langere periode heel makkelijk vol te houden.

Daarnaast is het niet ingewikkeld en is er in een paar weken tijd al veel resultaat te halen.

Op mijn site vind je alvast recepten voor een koolhydraatarm dieet.

De menu’s zijn afwisselend en de ingrediënten zijn gewoon in de plaatselijke supermarkt te koop.

Maar uiteindelijk moet je toch echt zelf ondervinden of jij het koolhydraatarm dieet gemakkelijk vind vol te houden.

Probeer daarom eens gratis het koolhydraatarm dieet weekmenu uit!

Hoe werkt een koolhydraat arm dieet?

Bij een koolhydraat arm dieet is de stelregel dat je drie keer per dag eet, ontbijt, lunch en diner. Het ontbijt sla je nooit over!

Je lichaam heeft energie nodig om de dag goed te kunnen starten. In de ochtend neem je bijvoorbeeld yoghurt/ kwark met fruit, start je met een boerenomelet of eet je koolhydraat arm brood. Probeer daarin zoveel mogelijk te variëren.

Je lichaam gaat al gauw op de automatische piloot waardoor je lichaam minder snel vet gaat verbranden.

Als lunch eet je bijvoorbeeld een zelfgemaakte broccolisoep, een groene salade of koolhydraat arm brood. Denk erom je brood gezond belegt en probeer de suikers te vermijden. Dit zijn niet alleen dikmakers maar werken ook heel verslavend. Gezond en lekker beleg zijn hoemoes, hüttenkäse, eieren en avocado.

Broccoli soep is heel makkelijk zelf te maken. Broccoli zit boordevol vitaminen en is daarom ook een van superfoods van Nederlandse bodem. De soep kam je een avond van te voren bereiden. Een deel vries je in voor een volgende keer. De soep neem je mee  in een beker. De soep warm je in de lunch op je werk op.

Verder passen groente ook perfect in een koolhydraat arm dieet. Probeer daarom zoveel mogelijk per keer naar binnen te krijgen bij je diner.  Een handige tip is om bij je diner altijd rauw kost te bereiden. Naast dat het gezond is vult het enorm.

Probeer ook zoveel mogelijk twee of drie soorten groenten te combineren in een gerecht. Zo kom je heel makkelijk aan 300 gram groenten per dag. Lekkere combinaties zijn doperwten met spitskool en prei, stamppot van andijvie, lente ui, en zoete aardappelen. Bij de groenten bereid je een stukje vlees of vis.

Een koolhydraatarm dieet weekmenu is zoals je hebt kunnen lezen heel makkelijk vol te houden. De menu’s zijn afwisselend en de ingrediënten zijn gewoon in de plaatselijke supermarkt te koop.

50 dagen koolhydraatarm programma

Denk jij na het lezen van dit artikel, dat koolhydraatarm diëten dat is wel wat voor mij?

Dan is een voorbeeld van een initiatief waar ik zelf ook gebruik van heb gemaakt, het 50 dagen koolhydraatarm programma.

Hierbij krijg je iedere week koolhydraatarm dieet weekmenu toegestuurd met bijbehorende boodschappenlijstjes.

Zelf is het programma bij mij erg geslaagd, en met de vele recepten gebruik ik deze nu regelmatig.

Door gebruik te maken van de juiste verhoudingen die het lichaam nodig heeft wordt de vetverbranding maximaal gestimuleerd.

Andere voordelen van het programma zijn:

  • Je hoeft geen sportfreak te zijn om kilo’s kwijt te raken
  • Minder hongergevoel door de vele verschillende maaltijden
  • Recepten zijn makkelijk te bereiden
  • Het afvallen gaat op een verantwoorde en gezonde manier

Ik zou zeggen, doen!

Probeer het koolhydraatarm 50 dagen programma 30 dagen gratis uit>>

 

No Comments

    Leave a Comment