Koolhydraatarm Lunch recepten nodig? Klik hier voor gratis tips en recepten

Wil jij je tijdens de lunch verantwoordelijkere gerechten gaan eten? Op deze website vind je verschillende gratis koolhydraatarm lunch recepten.

Verder vind je naast de koolhydraatarm lunch recepten ook nog tips en advies over het koolhydraatarm eten.

Zo hoop ik dat je na het lezen van deze blog direct een stapje naar de gezonde en verantwoorde manier van eten gaat.

De lunch

Naast het ontbijt en het diner heb je tussen deze twee dagmenu’s in, de lunch.

Het eten van de lunch vind vaak plaats in het midden van de dag rond een uur 12 / 1.

Mensen die willen gaan beginnen met afvallen slaan deze lunch vaak over.

Je moet tenslotte kilo’s kwijt en dat doe je door minder te eten, toch?

Daar zit inderdaad een kern van waarheid in.

Echter is dit erg onverantwoord en ongezond en raden wij dit dan ook niemand aan.

Je lichaam heeft tenslotte energie nodig om fris en scherp door de dag heen te komen. Bij het overslaan van de lunch zullen je prestaties dus simpelweg minder worden.

Om toch te gaan afvallen bestaat de mogelijkheid voor een koolhydraatarm lunch. Hierin zitten weinig koolhydraten waardoor afvallen een stuk gemakkelijker zal gaan.

Verder op deze pagina zal je koolhydraatarm lunch recepten tegenkomen.

De meeste van deze recepten zijn zo samengesteld dat dit ook nog eens de vetverbranding versneld.

Dit is natuurlijk wel zo handig als je wilt gaan afvallen.

Waarom de lunch?

Een deel van het antwoord op deze vraag is in het bovenstaande stuk al beantwoord.

Zonder lunch zullen de prestaties namelijk minder worden. Ook op geestelijk vlak zullen de prestaties minder op je werk.

Vaak is het doel met afvallen om fysiek fitter te worden.

Dit is dus een eerste reden om de lunch niet te gaan overslaan.

Maar, er zijn nog meer redenen waarom je voortaan wel de lunch moet gaan eten.

Met de tweede reden om de lunch wel tot je te nemen zal je jouw werkgever een groot plezier doen.

Wanneer jij namelijk een lunch in de middag tot je neemt is de kans dat je betere werkprestaties levert maar liefst 25 procent!

Bovendien ben je nog eens 20 procent productiever. Dit zijn percentages waarmee je werkgever vrolijk van zal worden.

Dit is onderzocht door het Health Enhancement Research Organisation op de Brigham young university.

Andere punten waarop de lunch een positieve bijdrage aan levert:

  • Helpt het vermijden van ongezonde snacks en tussendoortjes.
  • Positieve invloed op het leervermogen en intelligentie.
  • Betere concentratie over de gehele dag.
  • Meer energie!

Met deze redenen moet je toch wel overtuigd zijn om voortaan te gaan lunchen.

Vervolgens is het belangrijk om ook nog de goede voedingstoffen tot je te nemen.

Daarom geven we verder op deze pagina een paar heerlijke koolhydraatarm lunch recepten waarmee je direct aan de gang kunt gaan.

Koolhydraatarm lunch

En nu denk je misschien, oke, ik weet dat ik nu de lunch niet moet gaan overslaan. Maar hoe kan ik nu dan toch gaan afvallen?

Daarvoor heb ik gelukkig een antwoord. Met een koolhydraatarm lunch moet dat zeker gaan lukken.

Tijdens een koolhydraatarm lunch beperk je het aantal koolhydraten wat je eet per gerecht. Per 100 gram is dit maximaal 5 gram koolhydraten, dan mag het koolhydraatarm genoemd worden.

Hierdoor hoeft een lunch toch niet over al te veel koolhydraten en vetten te bevatten om toch een gezonde lunch te zijn.

Daarom is een koolhydraatarm lunch een perfecte uitkomst!

Voorbeelden van een gezonde lunch

Nu weet je hopelijk wat meer over gezond eten en waarom je voortaan een lunch moet gaan eten.

Dan is het uiteraard wel handig om over de recepten te beschikken waarmee je aan de slag kunt gaan.

Daarom heb ik alvast een paar voorbeelden voor een koolhydraatarm lunch klaargezet.

Omelet met groente

Eerste voorbeeld van een koolhydraatarm lunch is een omelet met groente.

Eieren bevatten veel gezonde vetten, veel eiwitten en weinig koolhydraten.

Hiermee maakt dit de omelet een super gezond en verantwoord koolhydraatarm ontbijt. Bovendien vult deze lunch ook nog heel erg door de aanwezigheid van de vele gezonde eiwitten.

De omelet op zichzelf is natuurlijk wat kaal en daarom kan het wel lekker zijn om wat groentes toe te gaan voegen.

Zelf vind ik de toevoeging van champignons, uien, paprika’s en tomaten erg lekker. Van te voren wok ik deze altijd even in de pan, dat smaakt net even wat lekkerder.

Uiteraard kun je zelf bepalen wat voor groentes jij lekker vindt en deze toevoegen.

Koolhydraatarm lunch

Bereiding:

  • Gooi de groentes in een wok pan en bak deze even kort aan.
  • Kluts 3 à 4 eieren in een kopje en voeg deze aan de groentes toe.
  • Bak het ei aan totdat deze goed gaar is aan de bovenkant.
  • Leg het op een groot bord en klaar ben je.

Heerlijke Spitskool salade

De inspiratie voor dit koolhydraatarm lunch recept heb ik opgedaan tijdens het volgen van het mentale dieet plan.

Zelf heb ik er vervolgens mijn eigen draai aan gegeven zodat deze nog even wat lekkerder wordt, al zeg ik het zelf.

De basis voor deze salade bevat spitskool en kip, de avocado heb ik zelf toegevoegd en zou je er uiteraard ook uit kunnen laten.

Ik hoop dat je hem lekker gaat vinden.

Koolhydraatarm lunch spitskool salade

Bereiding:

  • Voor de bereiding van 1 persoon gebruik je zo’n 150 á 200 gram spitskool, 100 gram gerookte kip, halve avocado, yoghurtdressing naar keuze.
  • Snijd de spitskool, de kip en de avocado in stukjes en voeg deze samen.
  • Voeg vervolgens ongeveer 30ml yoghurt (tuinkruiden) dressing toe en hussel alles goed door elkaar.
  • Eventueel zou je nog wat noten kunnen toevoegen wanneer je dit lekker vindt.

Rijstwafels met beleg

Een simpel koolhydraatarm lunch gerecht wat heerlijk kan smaken, makkelijk is te bereiden en bovendien gezond is.

Dat zijn de rijstwafels.

Hiermee kun je eindeloos variëren met de verschillende beleggen die je toe kunt voegen.

Rijstwafels smaken namelijk bijna overal mee of je zou een zoete, een zoute of wat meer een vettige rijstwafel wilt hebben.

Koolhydraatarm lunch rijstwafels

Bereiding:

  • Beleg
  • 4- 5 Rijstwafels
  1. Zout: Pure pindakaas zonder toevoegingen, zoute ham
  2. Zoet: verschillende koolhydraatarme fruitsoorten, notenpasta,
  3. Vetten: kokosolie
  4. Vlees- en viswaren: zalmfilet, kipfilet, ham
  5. Overig: paprika, komkommer, tomaat, avocado en ei
  • Dit is maar een klein lijstje met de enorme hoeveelheid beleggen die je bij de rijstwafels kunt toevoegen.

 

Klik hier om nog meer GRATIS koolhydraatarm recepten te ontvangen>>

No Comments

    Leave a Comment