Koolhydraatarm ontbijt

Koolhydraatarm ontbijt nodig- Tips, adviezen en gratis recepten!

Wil jij gaan diëten? Dan is een koolhydraatarm ontbijt waarschijnlijk wel iets voor jou!

Op deze pagina vind je tips, adviezen en gratis recepten die je direct kunt gaan gebruiken voor jou koolhydraatarm ontbijt.

Verder zul je na het lezen van dit artikel weten waarom het belangrijk is om voortaan te gaan ontbijten.

Het ontbijt

Ontbijten is een van de drie hoofdgerechten die mensen op een dag eten.

Ontbijten doet men in de ochtend en is misschien wel het belangrijkste deel van de dag.

Vaak denken mensen het ontbijt te moeten gaan overslaan wanneer zij willen gaan afvallen.

Dit is echter absoluut niet waar!

Niet ontbijten kan je juist zwaarder gaan maken.

Precies over hoe en waarom zul je in het volgende hoofdstukje lezen .

Maar een eerste reden is dat wanneer je het ontbijt overslaat je dit uiteindelijk vaak compenseert door over de rest van de dag meer te gaan eten.

Tijdens het opstarten van je dag moet het lichaam namelijk opgang komen. Wanneer je dit dan op een verantwoorde manier wilt gaan doen kan dat met een koolhydraatarm ontbijt.

Waarom Ontbijten?

Ontbijten is, zoals eerder al gezegd, nodig om de spijsvertering op gang te gaan brengen.

Het lichaam heeft namelijk een nacht lang gewerkt aan de spijsvertering. Ontbijten zorgt dan weer voor extra energie wat de spijsvertering weer op gang brengt.

Met het ontbijt overslaan onthoudt je je lichaam van deze voedingstoffen.

Verder stimuleert het ontbijt ook de volgende punten:

  • Meer energie over de gehele dag.
  • Dit zorgt voor een betere concentratie over de gehele dag.
  • Prestaties worden dus positief beïnvloed.
  • Een ontbijt brengt de vetverbranding op gang.
  • Helpt met het vermijden van ongezonde snacks en tussendoortjes.

Wegens deze redenen is het belangrijk om te gaan beginnen met een gezond en verantwoord ontbijt.

Vervolgens is het ook belangrijk direct de goede voedingstoffen tot je te nemen tot je te nemen tijdens een ontbijt.

Voorbeelden van een gezond koolhydraatarm ontbijt vind je verder in deze blog.

Koolhydraatarm ontbijt

Nu begrijp je hopelijk waarom het belangrijk is waarom je iedere dag een ontbijt moet gaan nemen en dus niet moet gaan overslaan.

Maar nu wil je graag afvallen en denk je, al die extra calorieën die ik in ochtend tot me neem brengen toch echt extra vet met zich mee.

Nou dat hoeft dus niet.

Een ontbijt hoeft niet over veel koolhydraten en vetten te bevatten om toch een gezond ontbijt te zijn.

Daarvoor is een koolhydraatarm ontbijt een oplossing.

Hierbij beperk je het aantal koolhydraten wat je neemt in de ochtend maar blijft het gezond, verantwoord, en…, ook niet onbelangrijk, erg lekker.

Daarom is een koolhydraatarm ontbijt een perfecte uitkomst!

Voorbeelden van een gezond ontbijt

Nu heb je deze informatie tot je genomen en ben je klaar voor de volgende stap, beginnen met het ontbijten.

Het is dan uiteraard wel handig wanneer er al wat recepten zijn waarmee aan de slag kunt gaan.

Daarom heb ik alvast wat koolhydraatarm ontbijt recepten voor je klaargezet die direct te gebruiken zijn voor morgenochtend.

Franse Kwark met vruchtjes

Eerste ontbijt is met franse kwark en vruchtjes.

Voor mij geldt dit ontbijt als de grote favoriet. Bovendien gebruik ik het ook wel eens na gesport te hebben.

De franse kwark beschikt namelijk over meer eiwitten dan de gewone kwarken die beschikbaar zijn in de supermarkten. Daarom is deze dus ideaal geschikt om goed te kunnen herstellen na je inspanning die je gedaan hebt tijdens het sporten.

Ook beschikt de franse kwark over minder koolhydraten dan de gemiddelde kwark dus ook daar heeft het zijn voordelen.

De vruchtjes die je wilt toevoegen kan je uiteraard zelf bepalen. Net wat je lekker vind natuurlijk.

Probeer het gebruiken van de zoete cranberry’s en rozijnen te matigen, deze bevatten namelijk veel koolhydraten.

Koolhydraatarm dieet recepten

Bereiding:

  • Doe tot maximaal 150 tot 250 gram in een schaaltje. (afhankelijk van wat vult bij jezelf)
  • Voeg hierbij wat koolhydraatarme vruchtjes. Een zoet voorbeeld van vruchtjes zijn aardbeien, deze bevatten vrij weinig koolhydraten en zijn erg lekker in de kwark.
  • Als je het lekker vind kun je een handje noten toevoegen.
  • Smultip: Voeg een snufje kaneel toe of een theelepel vetarme cacaopoeder. Zelf vind ik dit een erg lekker toevoeging en de smaak wilt natuurlijk ook wat.

Omelet met groente

Een ander koolhydraatarm ontbijt is een omelet met groente.

Een ei bevat veel gezonde vetten, veel eiwitten en weinig koolhydraten.

Hiermee maakt dit de omelet een super gezond en verantwoord koolhydraatarm ontbijt.

De omelet op zichzelf is natuurlijk wat kaal en daarom kan het wel lekker zijn om wat groentes toe te gaan voegen.

Zelf vind ik de toevoeging van champignons, uien, paprika’s en tomaten erg lekker. Van te voren wok ik deze altijd even in de pan, dat vind ik even wat lekkerder smaken.

Uiteraard kun je zelf bepalen wat voor groentes jij lekker vindt en deze toevoegen.

Koolhydraatarm ontbijt

Bereiding:

  • Gooi de groentes in een wok pan en bak deze even kort aan.
  • Kluts 3 à 4 eieren in een kopje en voeg deze aan de groentes toe.
  • Bak het ei aan totdat deze goed gaar is aan de bovenkant.
  • Leg het op een mooi groot bord en klaar is kees!

Groente shake

De groentes zijn ook een gezond alternatief en koolhydraatarm alternatief als ontbijt.

Zelf vind ik het echter niet zo fijn om aan gekookte bloemkool te zitten op de ochtend.

Een groente shake bood daarom een perfecte en heerlijke uitkomst.

Je kunt hier eindeloos mee variëren zoals met tomaten, spinazie en veel en veel meer groentes.

Let wel op! fruit bevat vaak wel vele suikers en koolhydraten, maak dus geen fruit smoothies maar houd het bij groente shakes.

Anders wordt het geen koolhydraatarm ontbijt meer.

 

Koolhydraatarm ontbijt

Bereiding:

  • 2 kopjes spinazieblaadjes
  • Halve grote banaan voor een zoete smaak
  • 1 kopje amandelmelk
  • Eventueel wat ijsklontjes voor een koude shake

Meer Gratis koolhydraatarme recepten

Nu heb je een paar gratis recepten gekregen voor een koolhydraatarm ontbijt.

Maar de dag bestaat natuurlijk uit meer maaltijden dan alleen het ontbijt.

Ook hiervoor zijn koolhydraatarme recepten voor te verkrijgen die je direct kunt gaan gebruiken.

 

Wij hebben ons eigen ebook geïntroduceerd die wij gratis weggeven.

Hierin staan 20 koolhydraatarme recepten die je kunt gebruiken.

Deze recepten zijn verspreidt over de gehele dag.

Het bevat dus het ontbijt, de lunch, het diner en zelfs enkele tussendoortjes.

Klik hier om 20 GRATIS koolhydraatarme recepten te downloaden>>

No Comments

    Leave a Comment