Koolhydraatarme nagerechten

Nagerechten

Het begon vroeger waar mensen na het avondmaal hun lekkerste gerecht op tafel neerzetten om de avond goed af te sluiten.

Vaak zaten/ zitten deze vol met slechte suikers, koolhydraten en vetten.

Nu tientallen jaren verder zijn wij tot de conclusie gekomen dat een nagerecht lang niet altijd zoet, zuur, of ongezond hoeft te zijn.

Er bestaan ook verantwoorde toetjes/ nagerechten. Die koolhydraatarme nagerechten willen wij met jouw delen om zo toch het avondmaal af te sluiten, maar wel op een goede en gezonde manier.

Zo kan je even een frisse smaak in je mond nemen, zodat je op de verdere avond niet telkens last hebt van het avondeten.

Hoe zien koolhydraatarme nagerechten eruit?

Mensen denken met een nagerecht vaak aan ongezond eten zoals ijs, chocola en nog veel meer. Dit hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn en een nagerecht kan ook gewoon gezond zijn.

Een nagerecht is soms juist heel belangrijk om te nemen. Op deze manier kan het weleens gemakkelijker worden om de verleidingen van de (vaak nog ongezondere) zoutjes af te slaan.

Hier geven wij een paar voorbeelden van koolhydraatarme nagerechten die verantwoord zijn en die je met een gerust hart kan nemen na het avond eten:

  • koolhydraatarme kaneelkoekjes
  • koolhydraatarme appeltaart
  • Mascarpone toetje

Dit waren een paar voorbeelden van koolhydraatarme nagerechten die prima zijn om te eten en waar je ook zeker weten van kan genieten.

Belangrijk is om het af en toe te doen en natuurlijk niet elke dag.

Zo houdt je een goede structuur en ook een gezonde balans.

Natuurlijk moeten de toetjes wel op een gezonde manier bereidt worden en daar helpen wij jouw een handje bij.

De conclusie hieruit is dat nagerechten lang niet altijd ongezond hoeven te zijn om toch lekker zoet te kunnen smaken.

Als je meer koolhydraatarme nagerechten wilt kun je hier terecht om zo gezond bezig te blijven.

 

Of 20 GRATIS recepten met de lekkerste en verantwoordste koolhydraatarme recepten>>