Verantwoord en koolhydraatarme voeding

Koolhydraatarme voeding nodig? Klik hier voor gratis voorbeelden!

De laatste maanden van het jaar tikken langzaam voorbij en dat betekent dat de overbodige kilo’s nog even snel overboord gegooid kunnen worden met koolhydraatarme voeding.

Door met koolhydraatarme voeding te gaan eten val je op een verantwoorde manier de nodige kilo’s af. Terwijl het eten erg goed smaakt en je er niet eens mentaal een zware strijd voor hoeft af te leggen. Hieronder helpen wij jou om met koolhydraatarme voeding te gaan werken en wat het nou precies inhoudt. Ga er goed voor zitten, zodat je straks zomaar een stuk fitter op je stoel kan gaan zitten!

Een schema met koolhydraatarme voeding er in verwerktWaarom koolhydraatarme voeding

Waarom koolhydraatarme voeding, voordat ik daar een reactie op geeft wil ik eerst uitleggen wat koolhydraten nou eigenlijk zijn. Koolhydraten is een verzamelnaam voor zetmeel en suikers en is belangenrijk bij de stofwisseling. Naast dat zorgen koolhydraten ook nog dat er in je lichaam snelle energie doormiddel van suiker in je lichaam wordt bijgevoegd, wat voornamelijk bij een topsporter vaak wordt uitgevoerd. Nu denk je waarom zou ik dan geen koolhydraten meer eten, maar al die koolhydraten stimuleren door de suikers dat je meer trek hebt. Wat leidt tot dat je vaker wat ga eten. Zo schakelt je lichaam wanneer je stop met het eten van veel koolhydraten over van suikerverbranding naar vet verbranding. En dat is gunstig om extra kilo’s te verliezen en om op een gemakkelijke manier kilo’s kwijt te spelen.

Wat helpt wel en wat niet bij koolhydraatarme voedingWat help nou wel en niet met koolhydraatarme voeding.

Wat helpt nou goed als je aan de slag ga met koolhydraatarme voeding, en wat helpt niet goed. Als je met koolhydraatarme voeding aan de slag ga moet je ten eerste niet meteen doorslaan. Zo is het belangrijk dat je evengoed wat langzame koolhydraten binnenkrijgt voor de stofwisseling en snelle energie.

Ten tweede is het goed als je de geraffineerde koolhydraten zoals, snoep, koek, taart laat staan. Dat zijn namelijk de ongezonde koolhydraten die het belangrijkst zijn om te vermijden en niet, of zo min mogelijk te eten.

Verder is het handig als je van tevoren goed voorbereidt bent om welke koolhydraatarm dieet je precies kiest. Er zijn namelijk meerdere variaties en diëten mogelijk, die je kan volgen. Als je daar niet goed op voorbereidt bent ga je bepaalde dingen door elkaar halen wat natuurlijk niet de bedoeling is. dan zou de koolhydraatarme voeding dus minder effectief kunnen worden wat natuurlijk het tegenovergesteld is van wat je in gedachten hebt

Als laatste helpt het wel als je meer eiwitten ga eten, zodat je lichaam sneller verzadigd raakt en je minder tussendoortjes ga eten. Zo is het natuurlijk belangrijk om veel te eten, maar wel met de juiste producten en niet te gek.  Doorslaan met het eten van koolhydraatarme voeding zal namelijk ook als snel de ter ondergang kunnen betekenen. Terwijl het juist belangrijk is dat je veel geduld hebt en zeker niet te hard van stapel ga lopen.

Voordelen koolhydraatarme voeding

Om alle voordelen van koolhydraatarme voeding nog even mee te geven hebben wij het voor jou op een rijtje gezet

Het is gezond

Om met koolhydraatarme voeding van start te gaan levert vele voordelen op. Een van deze voordelen is dat het gewoon erg gezond is. Je laat namelijk overbodige koolhydraten, zoals frisdrank, koek, taart en andere overige koolhydraten gewoon staan. Daarnaast is de koolhydraatarme voeding, voedingsrijk en zijn de gezonde vetten meer dan gezond. Zo heb je meerdere zaden en noten. Wat je natuurlijk gewoon in de avond op tafel kan zetten wegens de lekkerte, maar ook zeker omdat het gezond is. Zo zijn magere kaasproducten en paranoten erg gezond om van te eten als je toch trek begint te krijgen.

Verder vragen velen zich welke koolhydraten mag ik nou nog wel eten? Voor mensen die daarmee zitten, als je koolhydraten eet probeer dan zo veel mogelijk trage koolhydraten te eten. Deze koolhydraten beschikken over vele vitaminen, vezels en zitten bordenvol mineralen. Deze koolhydraten gelden dan voornamelijk als opvulling van tekortkomende voedingstoffen en behoeden je dus daarvoor.

Je eten wordt veel variërender en lekkerderQuiche is gezond, lekker en een koolhydraatarme voeding

Door alle nieuwe koolhydraatarme voeding/gerechten die je maakt komt er veel meer variatie in het eten. Zo merk je bij de meesten die al een tijdje bezig zijn met de koolhydraatarme voeding. Dat er groentes als courgette, aubergine, selderij en paprika veelvuldig worden gebruikt bij gerechten. Dit zijn voorbeelden van groentes die erg gezond zijn, maar voornamelijk ook gewoon erg lekker.

Je voelt jezelf fitter dan ooit tevoren

Door alle het lekkere, verantwoorde en gezonde koolhydraatarme voeding. Ga je jezelf veel fitter en vrolijker voelen. Zo heb je meer energie en weet je dat het qua voedingsbalans en eten goed zit, omdat je via een heerlijke manier wat kilo’s kwijtraakt. Het is bijna voor alles beter, en geloof ons je voelt jezelf veel beter als je op een gezonde manier bezig bent.

Laatste tips voor koolhydraatarme voeding

Dit waren de laatste handige weetjes over het koolhydraatarme voeding. Blijf tijdens de periode dicht bij jezelf en loop dus zeker niet te hard van stapel. Zorg ervoor dat je het plezier erin houdt, waardoor je af en toe tuurlijk wat meer koolhydraten kan eten. Daarnaast is het echt een tip als je begint met de koolhydraatarme voeding. Ervoor te zorgen dat je minstens 3 a 4 keer per week lekker bezig bent met sporten, zodat het goede gevoel behouden blijft, en het tot een optimaal resultaat leidt.

Klaar voor de start af!Klaar om te starten met het heerlijke koolhydraatarme voeding1

Wil jij een koolhydraatarme weekmenu volgen, of gewoon heerlijke en makkelijke recepten krijgen. Klik dan hier om jouw eigen koolhydraatarme boek te kopen. Waar je nog veel meer leert over de beste en lekkerste recepten.  Veel succes komende periode met het eten van koolhydraatarme voeding en je ga er zeker weten van genieten en er nog fitter uitkomen. Blijf bij de hoofdzaken en laat je niet afleiden door de bijzaken die met een koolhydraatarme voeding op jouw pad kunnen komen!

Bekijk hier alle koolhydraatarme recepten>>>

No Comments

    Leave a Comment